Çanakkale Haberleri

'Türkiye İnternet ve Sosyal Medya Kullanımında Dünya Ortalamasının Üzerinde' (VİDEO)

Uluslararası araştırma şirketleri tarafından yayımlanan nisan 2022 raporlarına göre, dünyada günlük internet kullanım oranı 6 saat 29 dakika olarak belirlenirken, Türkiye'de bu rakamın 8 saat 3 dakikaya ulaştığı tespit edildi.

Uluslararası araştırma şirketleri tarafından yayımlanan nisan 2022 raporlarına göre, dünyada günlük internet kullanım oranı 6 saat 29 dakika olarak belirlenirken, Türkiye'de bu rakamın 8 saat 3 dakikaya ulaştığı tespit edildi. Araştırma sonuçları hakkında bilgi veren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Öğretim Görevlisi Burçin Önder, "Türkçe internet ortamında en yaygın dil oldu. 2022 yılının ilk 3 ayında kripto para sahipliği konusunda dünyada birinci sıradayız. İnternette ve sosyal medya kullanımında Türkiye dünya ortalamasının çok üstünde" dedi.
 
Tüm dünyada dijitale uyum giderek yaygınlaşırken, internet ve kullanım alışkanlıklarına ilişkin tüketici verilerini ortaya koymayı amaçlayan uluslararası araştırma şirketleri nisan 2022 raporlarını yayımladı. Raporların içeriği hakkında bilgi veren İEÜ Meslek Yüksekokulu Müdürü Öğr. Gör. Burçin Önder, "Dünyada çok büyük markaların sosyal medya platformlarını yöneten, özellikle tüketici davranışları ile ilgili araştırma yapan araştırma şirketleri var. Biz de bu şirketlerin yayınladığı raporları yakından takip ediyoruz. Bu raporlardan en güncel olanı nisan 2022'de yayımlandı. Burada sosyal medya ve internet kullanımının pandemi döneminde olduğu gibi çok hızlı bir büyüme kaydetmediğini ama yine de arttığını görüyoruz. Türkçe internet ortamında en yaygın dördüncü dil oldu. Mobil araçlarla internete bağlanma oranları hızla büyümeye devam etti. İnternet adaptasyonu dünyada yüzde 63, Türkiye'de ise yüzde 82 olarak belirlendi" dedi.
 
'TÜRKİYE'DE İLGİNÇ VERİLER VAR'
Araştırmaya göre Çin'in 1 milyar sosyal medya kullanıcısına ulaştığını dile getiren Öğr. Gör. Önder, "İnternet hızı bütün dünyada arttı. Sosyal medya reklam maliyetleri yüzde 15 arttı. Bu markalar için ciddi projeksiyonlarda önemli çalışmalar yapılması gerektiği anlamına geliyor. Türkiye'de her zaman olduğu gibi ilginç veriler var. Türkiye internetten alışveriş yapılmasında dünyada beşinci sırada yer alıyor. Online olarak gıda ürünlerinin satın alınmasında ise üçüncü sırada. Markaların araştırılmasında internetin kullanılması oranlarında Türkiye üçüncü sırada yer alıyor. Bunlar Türkiye'deki tüketim alışkanlıklarının çevrim içine doğru evrildiğini gösteriyor. Türkiye internetten sağlık semptomlarının takibi, bankacılık işlemlerine erişim, sigorta hizmetleri konusunda çok hızlı büyüyor" ifadelerini kullandı.
 
'TÜRKİYE'DE SOSYAL MEDYA KULLANIMI 3 SAATİ AŞTI'
Öte yandan Türkiye'nin 2022 yılının ilk 3 ayında kripto para sahipliği konusunda dünyada birinci sırada olduğunu söyleyen Öğr. Gör. Önder, "Türkiye'de bu konuda yüzde 28 büyüme gerçekleşti. İnternete bağlı olma konusunda dünya ortalaması günlük 6 saat 29 dakikadır. Türkiye'de ise bu ortalama 8 saat 3 dakikaya ulaştı. Dünyada sosyal medya kullanım süresi 2 saatin üzerinde ama Türkiye'de kullanım 3 saati aşmış durumda. İnternette ve sosyal medyada Türkiye dünya ortalamasının çok üstünde. Türkiye, 'ne, nasıl yapılır?' gibi soruların cevaplarını videolarla aramaya devam ediyor. Videolarda bu tip bilgilere erişim konusunda Türkiye son derece rekabetçi. Genç ve çocuklara bilinçli sosyal medya kullanımı ve dijital detoksu öneriyorum. Akıl ve ruh sağlığımızı bu denli hızlı gelişen dijital dünyaya adapte edebilmemiz için şart olduğunu düşünüyorum" diye konuştu. (DHA)