Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyolu projesinin 1915 Çanakkale köprüsü dahil yaklaşık 100 kilometrelik kesimi yap-işlet-devret modeliyle ihale edilecek. İhale, 26 Ocak 2017 tarihinde Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü'nde yapılacak. Lapseki'nin Şekerkaya mevkii ile Gelibolu'nun Sütlüce mevkii arasında yapılacak olan Boğaz köprüsünün ankrajlar arası toplam uzunluğu 4 bin 23 metre olacak. Köprünün orta açıklığı ise cumhuriyetin 100. kuruluş yıl dönümü münasebetiyle 2 bin 23 metre olarak planlandı. Yan açıklıkları biner metre olacak. 2x3 şeritlik karayolu olacak köprünün tabliye genişliği 36 metre, tabliye yüksekliği ise 5 metre olacak. Dünyanın en uzun aralıklı köprüsü olacak olan Çanakkale 1915 köprüsünün temeli 18 Mart 2017 tarihinde atılacak. Projenin 2023 yılına kadar bitirilmesi planlanıyor.

Köprünün temel atma tarihinin belirlenmesi, güzergah üzerinde bulunan Lapseki-Umurbey hattında büyük heyecana sebep oldu. Bölgede şimdiden hazırlıklar başladı. Yatırımcılar da şimdiden bölgeye akın etti. Köprü ve otoyolun geçeceği güzergah ve civarında arsa fiyatları ise kat kat arttı. Lapseki İlçesi Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, köprünün, Çanakkale’nin 30 yıllık hayali olduğunu söyledi. Yılmaz, “Cumhurbaşkanımız bunu ilan ettikten sonra zaten süreç başlamış oldu. Salı günü itibariyle de başbakanımızın yaptığı açıklamayla süreç başlamış oldu. 27 Ocak'ta inşallah ihalesi yapılacak. 18 Mart'ta da temeli atılacak diye düşünüyoruz. Tabi bu süreçte epey şeyler yaşadık. Yani bölgede bir heyecan yarattı ilk başta Cumhurbaşkanımız açıklar açıklamaz. Biz otuz yıldır Çanakkale boğaz köprüsü yapılacak diye bekliyoruz ama ne zaman yapılacak diye bekliyoruz. 18 Mart'ta hep beraber temelini atacağız. Cumhurbaşkanımız ve başbakanımız olmak üzere herkese çok teşekkür ediyoruz. Bizim bölgemiz için çok önemli mega bir proje. Türkiye için çok önemli bir proje" diye konuştu.


Çanakkale köprüsünün ilk konuşulduğu zamanlarda kendisinin çocuk olduğunu hatırlatan Umurbey Belediye Başkanı Sami Yavaş, "Şimdi 1984'te köprü söylenmeye başladığında biz daha yeni doğmuştuk. Artık köprü hayaliyle büyüyen bir gençlik olarak addediyorum. Önceden köprüyle yatar, köprüyle kalkardık. Çanakkale'ye, Lapseki'ye, Umurbey'e, Çardak'a çok büyük bir katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Tabii tek köprü değil bu. Kınalı otobanı ve Savaştepe otobanı, yani İstanbul, Çanakkale, Balıkesir otobanını da düşünürsek, köprü sadece iki yakayı birbirine bağlayan bir gerdanlık olacak. Arsalar üç beş kat değerlendi. Otobanın geçeceği güzergah üzerindeki Gökköy, Sındal, Beybaş, Kangırlı, Umurbey meralarındaki denizi gören her yerde arazi fiyatları en az üç beş misli arttı. İnşaatlar, dubleks villalar anbean artıyor” diye konuştu.


Kaynak: İHA